Miért nem jó, ha túl sok ingatlanosunk van?

Tényleg kevesebb az esély az eladásra, ha több közvetítő foglalkozik az eladással?

Magyarországon a legtöbb Tulajdonos saját maga szeretné eladni az ingatlanát. Felteszi a hirdetést, és várja a magánszemélyek érdeklődését. Abban a pillanatban, hogy aktív a link, megcsörren ugyan a telefon, de nagy eséllyel ingatlanközvetítők fogják ostromolni a hívásaikkal. Az elején még türelmes velük, és időt kér, mert egyedül szeretné megpróbálni, aztán idővel egyre inkább zavaróbbá válik, hogy szinte csak “ügynökök” hívják, végül – ha egy-két héten belül nem adja el – akkor beadja a derekát és szerződést köt valakivel, vagy valakikkel.

A kezdeti elzárkózás többször csap át a másik végletbe, vagyis több ingatlanirodát is megbíz a lakása értékesítésével, hiszen: 

  • Több szem, többet lát! 
  • Sok lúd disznót győz!
  • Győzzön a jobbik!
a vevők versenyezzenek a lakásodért

De valóban ez a jó megoldás?

Félreértés ne essék, remek hír, ha valaki belátja, hogy ha nem megy egyedül, akkor bizony szakértőt kell hívni, ám óva intek mindenkit, hogy átessen a ló túloldalára.

Egy-két hetes intervallumra még érdekes lehet kipróbálni, hogy melyik közvetítő hogyan dolgozik. A szerződéskötés után derül ki, hogy milyen minőségű hirdetést készít, milyen gyakran jelentkezik, és tényleg érdekli-e a Te eladásod. Ezek alapján már könnyebb eldönteni, hogy ki legrátermettebb.

Hosszú távon miért baj, ha sokan hirdetik?

Néhány tudnivaló, amiből kiderül, hogy miért lehet ár- és eladáscsökkentő hatása, ha több hirdetés van az ingatlanról. 

1. Hibás klónok

A duplikációk nem mindig lesznek ugyanolyanok, így többször előfordulhat, hogy más áron, más négyzetméterrel, más emeleten találod ugyanazt az ingatlant. A vevők számára ijesztő, ha már az alapadatokban is különbség van, hiszen nem mindegy, hogy az első emeleten van a lakás, vagy a földszinten, illetve 45 m2 vagy 54 m2, ne adj isten 30.9 millió, vagy 29.9 millió Ft-os irányáron.

2. Idegen a házban

Ha olyan hirdeti, aki nem járt soha a lakásodban, és nem is ismered, akkor vajon mit fog tudni mondani, ha egy potenciális vevő felhívja őt? Jó esetben elmondja azokat az adatokat, amelyek az interneten is megtalálhatóak, rosszabb esetben téves információkkal vezetheti félre a vevőt, akár rossz szándék nélkül, és meghiúsul egy lehetséges eladás. Neked nem lenne fura, ha olyanok mutatnák a lakást, akik akkor látják először?

3. Rossz előérzet

Több vevő is jelezte már, hogy amikor sok hirdetést lát, akkor azon gondolkodik, hogy vajon mi lehet a baj a lakással, ha ennyi ingatlanos akarja eladni? Jogi, műszaki, vagy esetleg személyi probléma? Sokan inkább rá se kattintanak ilyenkor és keresnek valami egyedibbet.

4. Káosz

Nem csak a vevőknek, hanem Neked is problémás lehet egy idő után, hogy fejben tartsd ki, mikor, mit mondott, mikor hoz érdeklődőt, vagy milyen ajánlata van. A munka vagy család mellett nemhogy tehermentesítenek az eladási folyamat alól, hanem még több stressz szakad a nyakadba. 

ha egyedül adod el streszes lesz

5. Dupla gázsi

Megnő az esélye, hogy két ajánlat érkezik egy időben, és ha mindkettő érvényes, akkor két helyre kell sikerdíjat fizetni. Mivel az ingatlant csak egy vevőnek lehet eladni, ezért a másik helyre történő kifizetés semmiképpen sem fog jól esni. Az iroda viszont joggal kéri a díjat, hiszen teljesítette a szerződésben foglaltakat.

6. Motiválatlanság

Ha 8 ingatlanost bízol meg, akkor nekik egyenként ⅛-ad esélyük lesz a sikerre. Egy profi, rendesen foglalkozik az általános szerződéssel is (már ha köt egyáltalán), de szerinted mennyire lesznek motiváltak, ha látják, hogy kevés az esély arra, hogy a munkájuk kifizetődő lesz? Mondhatod, hogy nem annyira érdekel a közvetítő hozzáállása, de ne felejtsd, csak akkor lesz sikeres adásvétel, ha ő is érdekelt a végeredményben. 

7. Egyedi “drágakő”

A világon azért van nagy értéke az aranynak és a gyémántnak, mert kevés van belőle. A lakásodból konkrétan csak egy van, hát tedd egyedivé, így többet fog érni! Profi fotókkal, profi leírással és átlátható alaprajzzal kerüljön ki EGY hirdetés a piacra, és máris más pozícióban vagy a tárgyaláson. Ne Te akard mindenkinek eladni, inkább sokan akarják megvenni! Csak az lehet a kérdés hogy ki az az üzletkötő, aki kellő szakmai hozzáértéssel bonyolítja az eladás legfontosabb részét: az ÁRTÁRGYALÁST.

profi hirdetéssel kitűnhetsz

Ha még egyedül próbálkozol, akkor itt van néhány tipp, hogyan várd a vevőket!

Ha nem érted mit csinál egy ingatlanos, akkor ide kattintva több dolgot is megtudhatsz a hozzáadott értékükről!

Ha pedig szeretnél megbízni engem az ingatlanod eladásával, akkor itt tudsz ajánlatot kérni